מהו פייסבוק עסקי?
שואלים אותנו רבים, מה זה פייסבוק עיסקי?
ואם זה עולה כסף?
ואיך עושים את זה? ובשביל מה?
אז בפוסט הזה נדבר רק על חשיבות הפייסבוק העיסקי, למה זה כדאי.
וכל הטריקים והשטיקים שמבטיחים לכם אנשים שפחות מבינים.
ראשית חשוב לציין שלפתוח דף עיסקי או דף פרופי פרטי אינו כרוך בתשלום, פייסבוק מציינת זאת בדף הבית שלה וזה המוטו שלה "חינם ולכולם".
עכשיו כדי שתבינו על מה אנו הולכים לדבר בפוסט הזה קודם נסביר כמה מונחי יסוד בעולם הפייסבוק:
כולנו מכירים את הפרופיל האישי – לכולנו יש אחד כזה.
אם אין לכם פרופיל בפייסבוק קרוב לוודאי שלגמרי בטעות הגעתם לכאן ולא תבינו מילה.
אז נתחיל בכמה עובדות על הפרופיל האישי שלנו בפייסבוק.
פרופיל אישי: הוא למעשה "אזור אישי" למשתמש בפייסבוק, ובו הפרטים שלנו נמצאים כמו: שם פרטי ושם משפחה, תאריך לידה, תמונות ועוד…
כל אחד שכבר מלאו לו גיל 13 יכול לפי התקנון של פייסבוק לפתוח פרופיל.
שם משתמש/יוזר: הוא השם הפרטי של האדם שמתפעל את הפרופיל וכדי לפתוח פרופיל צריך כתובת דואר אלקטרונית.
לכל יוזר (משתמש) יש פרופיל פרטי, והוא יכול לכתוב סטטוסים, לפרסם תמונות, ולהיות חבר של אנשים עד 5000 סה"כ.
למה רק 5000? כי ככה החליט מארק צוקרברג, כשנדבר על פרופיל עיסקי נספר לכם בדיוק למה…
כל יוזר יכול לשלוח ולקבל בקשות חברות בכדי ליצור מעגל רחב של חברים ואנשי קשר איתם יוכל לתקשר באופן שותף.
כמו כן פייסבוק לא מאפשרת לפרופיל אישי לשלוח בעת ובעונה אחת כמות נכבדת של בקשת חברות ובמידה והיוזר מנסה לשלוח כמות נכבדת
הוא נחסם לתקופה שבה הוא לא יכול לשלוח בקשות חברות.
דבר נוסף חשוב הוא שכל יוזר יכול לתקשר בפייסבוק באמצעות הודעות / צ'אט וסטטוסים, לחיצת לייקים ושיתוף במידה והתכנים פתוחים לכך.
ועכשיו נעבור לנושא הפרופיל העיסקי.
הפרופיל העיסקי: יקרא בד"כ בשם העסק.
והוא מאפשר לבחור איזה סוג עסק ומסווג את העסק לפי תחומים וקטגוריות.
כאשר יש לבחור את ההגדרה הראשית של מהות הדף לדוגמא: "עסק מקומי", "ממשלתי", "מותג", ואפילו "סלבריטאים" ועוד…
הפרופיל העיסקי ידוע בכינויים נוספים "דף אוהדים" ובאנגלית "FAN PAGE".
הדף אוהדים אינו מכיל חברים אלא LIKES – הוא מונה את כמות האנשים שלחצו על כפתור "LIKE" ("אהבתי") לפרופיל. ועל המשתמשים לעקוב אחרי פעילות הדף.
הפרופיל העיסקי יכול להכיל עד אין סוף משתמשים שאוהבים את הדף וזה מה שמבדיל אותו מדף פרופיל פרטי.
(זוכרים שדיברנו על זה בפרופיל פרטי אפשר עד 5000 חברים? אז העניין הוא שמעריכים שלאדם ממוצע יש במקסימום 5000 חברים/מכרים ואילו עסק/מותג או אפילו גוף ממשלתי יכול להכיל הרבה יותר בעלי עניין. וזאת הסיבה למה פייסבוק מאפשרת להוסיף עד 5000 חברים)
הטעות הנפוצה של עסקים קטנים ובינוניים שהם פותחים דף פרופיל דיי נפוץ. ואז הבעיה היא שהם מגיעים למכסת כמות המשתמשים שנמאים ברשימת החברים שלהם והם נאלצים לסגור את הדף ולהמירו לדף עיסקי.
פייסבוק מאפשרת להמיר במקרה כזה דיי בקלות וזה פחות מהווה בעיה היום, יחד עם זאת אובדן החומרים הגרפים, הפוסטים נעלמים לתמיד בבעת ההמרה וזה חבל.
בפרופיל העיסקי אין צ'אט אבל מערכת ההודעות עובדת כרגיל יש כאלה שרואים בזה חסרון ונתקלנו לא מעט במצבים בהם לקוחות העדיפו לשמור על הפרופיל הפרטי בגלל העובדה הזאת.
אז למה בעצם כדאי לעשות פרופיל עיסקי? והנה לפניכם כמה סיבות טובות:
1. אין מגבלת אנשים שיכולים ללחוץ לייק לדף העיסקי – בעוד שבפרופיל כמות החברים קטנה מאוד.
2. בדף עיסקי לא צריך להתנתק מהפרופיל הפרטי ואפשר לנהל את הדף מבלי להתנתק ולהתחבר מחדש ואילו אם פתחתם פרופיל עם שם של עסק, ותרצו להשאר מחוברים גם עם הפרופיל הפרטי שלכם תצטרו לנווט בין 2 דפדפנים או לתנתק ולהתחבר כל פעם מחדש.
3. סנכרון – את הדף העיסקי תוכלו לסנכרן באתר האינטרנט שלכם ולהוסיף כפתורי LIKE ושיתוף המסתנכרנים עם אתרכם ולהציג את החברים שאוהבים את האתר שלכם.
4.תוכלו לתת למספר רב של אנשים להשתתף בו זמנית בניהול של הדף, כך שתוכלו ליצור פעילות יציבה בדף לפי היררכיות ותפקידים שונים של ניהול.
5.אדמיניסטרצייה – תוכלו לראות ולהתעדכן תמיד בכמות הכניסות לדף העיסקי שלכם ע"י גרף שמציג אחוזי כניסה ופעילות בדף העיסקי ובעוד שבפרופיל פרטי זה כלל לא קיים.
6. ככל שיהיו לכם יותר משתמשים בניהול הם יוכלו להזמין את מעגל החברים שלהם לדף וכך ליצור תנועה גדולה של בקשות ל- LIKE בדף ע"י משתמשים רבים.
7. תוכלו לקבל המלצות ודירוגים בדף ואילו בפרופיל לא.
8. תוכלו להתקין אפיליקציות מעניינות כמו גלריית אינסטגראם ודפי נחיתה פנימים וכפתורים שמעבירים את הלקוחות שלכם לאתר הרישמי.
ישנן עוד סיבות שפחות נדבר עליהם בפוסט הזה אבל אפשר לומר שאלו סיבות ממש טובות דווקא כן לפתוח דף עיסקי,
ואתם וודאי שואלים את עצמכם כייצד עושים זאת?
תוכלו לקרוא מדריך אודות פתיחת דף עיסקי בפייסבוק בבלוג שלנו בקישור הבא: כיצד לפתוח דף עיסקי?
להתחיל מ-0.
כן, כאשר פותחים דף עיסקי זה מתחיל ממש מ-0, אין לכם חבר אחד שעשה עדיין "לייק" וצריך להתחיל לאסוף "LIKES" ע"י שליחת בקשה לחברים ברשימה.
העניין הוא שבתור עסק שפתח דף עיסקי – קהל היעד שלכם כלל אינו נמצא ברשימת החברים שלכם, ברשימת החברים שלכם יש אנשים שכבר מכירים אתכם, וכעסק שרוצה לצמוח ולגדול ולהשיג את מטרותיו ברשת חברתית כמו פייסבוק עליכם ליצור מעגל לקוחות חדש שילחץ LIKE לדף שלכם כי כל LIKE הוא למעשה לקוח פוטנציאלי שיחשף לתכנים שלכם.
אז מה צריך לעשות בשביל להשיג LIKES?
עליכם ליצור מודעות ממומנות שפייסבוק מאפשרת לכם להשתמש במערכת יחודית המפלחת קהל יעד לפי ממצאים דמוגרפים, גיאוגרפיים, גיל מין ועוד…
מה שיכול לעזור לכם תמורה תשלום יחסית זול וזמין לפרסם מודעות ממש בתוך הפייסבוק ולהגדיל את קהל היעד שלכם בקלות.
אל תיתפתו לפתוח פרופיל ולעבור קברת דרך ארוכה באיסוף של לקוחות ע"י שליחת חברות – זיכרו זה לא עובד! וניתן לזהות את זה על פי ממצאים קימים,
לדוגמא דף פרופיל שהמיר את עצמו לדף עיסקי כאשר היו לו 5000 חברים שנכפו עליהם "שליחת חברות" הם לא בהכרח קהל היעד, וניתן לראות את דממת אלחוט השוררת בדף העיסקי שלא עושה טוב לעסק שלכם.
השתמשו בחוכמה בדף העיסקי כדי ל קדם את העסק שלכם בצורה היעילה ביותר, שתפו תמונות, סטטוסים חוויות ותהנו מהניהול וזיכרו – דף שקט לא מועיל לעסק ואף יכול לפגוע, עדכנו אותו באופן שוטף.
מקווים שהצלחנו להעביר את המסר והכי חשוב לעזור לכם להבין את ההבדלים.
צריכים עזרה בפתיחת דף עיסקי בפייסבוק? צריכים עיצוב לדף עיסקי בפייסבוק בכדי שתוכו לבלוט יותר? בשביל זה אנחנו כאן.
סטודיו Web Yourself מזמין אתכם לפנות אלינו דרך עמוד יצירת קשר ונשמח להיות לכם לעזר בכל שאלה.